De nieuwe Mijn Volkswagen App verbindt je smartphone met je auto

Na een pilot in mei dit jaar presenteert Volkswagen deze week de Mijn Volkswagen App aan het grote publiek. Een televisiecampagne toont dat het gebruik van de app kinderlijk eenvoudig is, in ieder geval voor kinderen.

De Mijn Volkswagen App connect de auto met de berijder. Daarmee verplaatst Volkswagen het dashboard van de auto grotendeels naar de smartphone. Het innovatieve dashboard is uitgebreid met software om het rijgedrag van de berijder te analyseren en met functionaliteiten om op afstand de auto uit te lezen.

ACHTUNG! verzorgde het design van de app en nu ook de lanceringscampagne. De TV commercial toont een gezin waarvan de zoon zijn vader telkens net even voor is: of de auto wel op slot staat, of er nog wel genoeg benzine in de tank zit, en waar de auto eigenlijk geparkeerd staat. Met de nieuwe Mijn Volkswagen App op zijn smartphone ‘weet je echt alles over je auto’.

Volkswagen verwacht dat deze digitale dienstverlening een belangrijke rol gaat spelen in de relatie met zijn rijders. De nieuwe technologie helpt eigenaren van een Volkswagen met bijvoorbeeld preventief onderhoud en het wegnemen van administratieve rompslomp. Met de Mijn Volkswagen App zet Volkswagen de eerste stap naar een slimmere auto. Een auto die een plaats heeft in de samenleving van de toekomst met duurzame, comfortabele en handige mobiliteit.

Momenteel is de Mijn Volkswagen app beschikbaar op nieuwe Golf Business Edition Connected, maar in de nabije toekomst zal de app ook werken met andere Volkswagen modellen en zelfs op modellen die iets ouder zijn.