Into the Frame: Porsche-rijders laten zich opzettelijk flitsen

Je laten flitsen in je Porsche zonder een boete op de mat te krijgen? Binnenkort kunnen Nederlandse eigenaren van een klassieke Porsche zich in hun geliefde bolide laten fotograferen zonder justitiële consequenties. Het enige dat ze daarvoor hoeven te doen, is datgene waarvoor hun klassieker bedoeld is: rijden.

Maandag 27 maart 2017 — ACHTUNG! mcgarrybowen ontwikkelde Into the Frame: routes speciaal voor Porsche-rijders, waar ze op een fotogeniek punt tijdens de route professioneel worden gefotografeerd door een speciale, geautomatiseerde cameraopstelling. Een afdruk van de foto kunnen zij vervolgens ophalen in een van de acht Porsche Centra en de foto wordt automatisch opgenomen in het Porsche-boek ‘Into the Frame’, waarvan in de zomer van 2017 een zeer beperkte oplage wordt uitgebracht.

Voor de campagne werd een samenwerking aangegaan met autofotograaf David de Jong, zelf een voormalig Porsche-rijder. "Als fotograaf ben je continu bezig om de optimale instellingen te vinden voor het perfecte shot. Nu geef ik dat uit handen.” vertelt de Jong. “Dat is best spannend. De techniek en de Porsche-rijder bepalen hoe het eindresultaat eruit komt te zien, maar mijn naam komt er wel onder te staan. Dan wil je wel dat het echt goed wordt."

Van 8 april tot en met 28 mei heeft elk van de acht Nederlandse Porsche Centra een route uitgezet in zijn regio. Alle routes zullen te zien zijn op www.intotheframe.nl. De eerste route is uitgezet door Porsche Centrum Amsterdam; in de weekenden daarna kan er steeds een route gereden worden in de regio van één van de andere zeven Porsche Centra. Bij het ophalen van de foto ontvangen de Porsche-rijders ook een originele Porsche Documentatiemap voor hun klassieker.

“Hoewel sommige nieuwsberichten over een Porsche als investeringsobject anders doen vermoeden, is het in onze ogen het allerbelangrijkste dat eigenaren van een klassieke Porsche rijplezier beleven aan hun auto”, zegt Jasper Koek van Porsche Nederland.

Dat was ook het startpunt voor ACHTUNG! mcgarrybowen. “We zijn op zoek gegaan naar een stijlvolle manier om de klassieke Porsche uit de garage te krijgen. Dat lukt door speciaal geselecteerde routes te combineren met een bijzonder incentive: een foto die je niet zelf van je Porsche kunt maken. Naast de klassieke auto’s zorgden traditionele Porsche stijlelementen voor inspiratie: oude rallytickets en analoge autofotografie vormden de basis voor het design van website en fotoboek.”

Een Porsche krijgt de classificatie ‘Classic’ zodra het minimaal 10 jaar geleden is dat het laatste exemplaar van het betreffende type van de band liep. Alle Nederlandse eigenaren van zo’n type Porsche kunnen aan de foto-actie deelnemen. Voor meer informatie over de routes en het aanmeldingen: www.intotheframe.nl.

Client: Porsche Nederland

Marketing Manager: Ingrid Oudejans