Nieuw bureau en nieuwe campagne voor Fernandes

No Spang. ACHTUNG! mcgarrybowen maakt er wat van. Het bureau ontwikkelt een frisse in-your-face campagne en introduceert daarmee een nieuw mantra: ‘No Spang. Maak er wat van. Fernandes.’

Dinsdag 9 mei 2017 — De nieuwe campagne, ontwikkeld vanuit het bestaande ‘No Spang’-gedachtegoed van het frisdrankmerk, draait om daily struggle in het leven van jongeren uit de Randstad. Of je nou ‘stress’ hebt om er goed uit te zien, om te regelen of om op te boksen tegen verwachtingen; van elke situatie valt iets te maken.

Nieuwe tori
Het ‘No Spang. Maak er wat van.’-mantra wordt breed gelanceerd met een serie video’s, mobile advertising, ‘No Spang’-pre-rolls, een eigen playlist, Spotify-advertising, activatie en OOH. Ga je binnenkort naar de film? No Spang. Ook daar maakt Fernandes wat van met video’s op maat in het blok voor enkele grote blockbusters.

Nieuwe stylo
Het nieuwe gedachtegoed krijgt vorm in een uitgesproken, door ACHTUNG! mcgarrybowen ontwikkelde stijl, passend in de leefwereld van de doelgroep. Er is bewust gekozen voor Surinaamse heritage in een hedendaags jasje: geen palmbomen en kokosnoten maar een mentality-driven campagne die past bij de urban doelgroep.

Patrick van Haperen en Robin Meekel, creatief verantwoordelijk voor Fernandes bij ACHTUNG! mcgarrybowen: “Met de nieuwe Fernandes-campagne benadrukken we de Surinaamse zienswijze dat je van elke situatie iets kan maken. Dit vertaalde zich naar een campagne die eruit ziet zoals het product smaakt. Een kleurrijke en snappy vertelstijl die aansluit bij de doelgroep en hun leefwereld.”

De door Millford ontworpen pack designs van de vernieuwde blikjes komen duidelijk naar voren in een serie video’s die de pit, energie en vrolijkheid passend bij het merk terugbrengen in communicatie.

“Fernandes heeft een uitgesproken imago en uitgesproken smaak. Daar hoort een uitgesproken en opvallende campagne bij waar het merk en onze lekkere Surinaamse frisdrank in de herkenbaar gekleurde blikjes een hoofdrol krijgen” vertelt Joost Dijkstra, Sr. Manager Portfolio bij Coca-Cola European Partners en verantwoordelijk voor Fernandes.

Klant: Fernandes (Coca Cola Enterprises)

Verantwoordelijk klant: Joost Dijkstra, Cynthia Smeets, Brendan Lyons

Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen

Creatie: Patrick van Haperen, Robin Meekel, Mark Muller (CD)