Porsche Marriage: vier vrienden trouwen voor een Porsche

De vier winnaars van de Porsche Marriage campagne zijn recent in India met elkaar getrouwd. Bij terugkeer in Nederland stond de bruidsschat klaar: een Porsche 911 Carrera. Deze delen de winnaars een jaar lang via Share a Porsche. De campagne werd ontwikkeld door ACHTUNG! mcgarrybowen.

Porsche Marriage is de campagne waarmee de Share a Porsche app (ontwikkeld door Studio Kraftwerk) werd gelanceerd. Met Share a Porsche kunnen in totaal twee, drie of vier vrienden (m/v) een Porsche rijden via een private-leaseconstructie. In de campagne stond één vraag centraal: zijn vier vrienden bereid om met elkaar te trouwen voor de bruidsschat: een Porsche 911 Carrera.

Porsche Marriage groot succes
De bereidheid om te trouwen voor een Porsche bleek groot. In totaal werden via de campagnesite 1.750 aanzoeken gedaan en vonden 1.620 verlovingen plaats. Daaruit kwamen 540 potentiële polygame huwelijken naar voren. De ‘gelukkige’ groep van vier personen werd in juni bekend gemaakt op het Circuitpark Zandvoort. De vier vrienden Jasper, Joeri, Casper en Nick kwamen als winnaars uit de bus.

Trouwen in India
In september vertrok de vriendengroep naar Kinnaur in India voor de voltrekking van een polygaam huwelijk. Kinnaur is één van de weinige plekken waar dergelijke huwelijken worden voltrokken. De ceremonie vond plaats volgens de lokale tradities. Aan de voltrekking ervan ging een lange reis vooraf – Kinnaur ligt zeer afgelegen in het Himalaya-gebergte van India. De tocht is samen met de ceremonie vastgelegd in onderstaande video.

Bruidsschat in Nederland: Porsche 911 Carrera
Bij terugkeer in Nederland stond de bruidsschat klaar waar Porsche Marriage uiteindelijk om draaide: een Porsche 911 Carrera. De vier vrienden krijgen deze auto een jaar lang gratis ter beschikking via Share a Porsche. Jasper, Joeri, Casper en Nick hebben elk een eigen sleutel. Via de Share a Porsche app kunnen ze onderling afstemmen wie de auto wanneer gebruikt.

Client: Porsche
Marketing Manager: Ingrid Oudejans