Volkswagen presenteert de ‘Connected Dog’.

Met Volkswagen’s nieuwste app kunnen honden zichzelf uitlaten.

Alles in onze wereld wordt meer en meer connected. Daarom toonde Volkswagen vorig jaar hun typische toegankelijke blik op innovatie door een automatisch-remmende kinderwagen te bouwen (https://www.youtube.com/watch?v=w-k2suYYXt8). Volkswagen blijft hun focus op menselijke innovatie in de kijker zetten met hun nieuwste Volkswagen app, die verbinding maakt met de trouwe viervoeter, in plaats van een auto. In samenwerking met Nederlandse hondenexpert Martin Gaus werd een film gemaakt over de nieuwe app. De film toont de Connected Dog in het echte leven: een slimme pet waarmee de hond volledige controle over zijn leven heeft.

Net zoals de Volkswagen, is de Connected Dog ontworpen om het leven van de eigenaar zo makkelijk mogelijk te maken. De eigenaar hoeft niet meer aanwezig te zijn om zijn hond uit te laten. Nadat hij het hondenluik heeft ontgrendeld via zijn app kan hij de hond volgen via een GPS en een live camera. Via de app kan hij ook de hond locatie-specifieke instructies en belongingen geven voor goed gedrag.